Add a photo
How would you rate this business?
1334 Dalhousie Dr, Kamloops, BC V2C 5P7
Get directions »

Methods of Payment:

  • Mastercard
  • Visa
  • Interac
  • Cash
  • Certified Cheque
For the last 20 years, Southgate Radiator and Auto Service have provided exceptional radiator and auto services to the greater Kamloops area. We offer full automotive repair and maintenance, radiator services, as well as a mobile air conditioning services for loggers, miners, saw mills and road construction projects. Certified Professionals. We are government certified and a member of the International Heat Transfer Association, the National Automotive Radiator Service Association, as well as the Automotive Retailers Association. Trust the professionals at Southgate: our team of highly trained technicians are waiting to assist you. Call us today at (250) 828-7880! more...

Opening Hours

Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday

Products and Services

  • Car Alternator Repair,
  • Car Battery Replacement,
  • Car Cooling System Repair,
  • Car Electrical System Repair,
  • Car Motor Scan Analysis,
  • Car Oil Change,
    • Car Radiator Repair,
    • Car Shock Repair,
    • Car Suspension Repair,
    • Car Tire Balancing,
    • Car Tire Rotation,
    • Car Tune-up,
    • Clutch Repair,
    • Preventive Car Maintenance,
    • Pre-purchase Car Inspection,
  • more...
  • less...

Specialties

  • Aluminium Custom Radiators,
  • Mobile Air Conditioning Services,
  • Government Certified Specialists,
  • Computer Diagnostic Specialists,
  • Oil Coolers,
  • Industrial Radiators,
    • Industrial Oil Coolers,
  • more...
  • less...

Languages Spoken

  • English,

Ratings & Reviews - Southgate Radiator & Auto Service

Get an opinion about this business!

Think your friends might be familiar with this merchant? Ask your friends on Facebook to see what they think.

How would you rate this business?
  • Service: 5/5
Sort by:
Language:
Mandy P
By

So guy at Southgate tells me last fall, that I need rear and front brakes done badly on my 2008 mustang but that fronts could wait til spring if had too. I asked my dad and brother to show me how to do brakes and when we pulled brakes off the pads were still 70% good?? Is it because I'm female in a sport car that mechanics find the need to make up shit? Super disappointed that I spent 260 on parts...and wasted my families Saturday helping me replace perfectly good brakes! Not cool Southgate!

Are you the owner? Reply or Contact YP
SuperCrzy
By

Above and Beyond

I broke down late Thursday afternoon and had my vehicle towed into Southgate Radiator & Auto Service. The front staff was very professional and informative. They were able to look at my leak right away and had me back on the road that evening. I want to say a BIG THANK YOU for staying late to get me back on the road! They turned my very stressful situation into a positive experience. I would recommend them to anyone!

Service: 5/5
Are you the owner? Reply or Contact YP
PSInglis
By

Careful when going to Southgate

Bought a block heater cord for my truck, tried to install it, didn't fit, took my truck and the cord there and they charged me $51 for installing a DIFFERENT cord - they gave me the wrong one. Stuart said he would give me a $50 credit so I took his word for it. Tried to use the credit 23 months later for a coolant flush for a different vehicle and was told usually they expire after a year but the lady went and checked. She came back and said they would split the difference with me ($25 credit). Um, no - with the $50 credit, they were the same price as another place so with a $25 credit, they were $25 more...

Are you the owner? Reply or Contact YP

Merchant Reply December 6, 2011

Dear PSInglis, Thank you for expressing your concern. We at Southgate Radiator and Auto Service stand behind our 12 month or 20 000KM Warranty, on parts and labour. Block heater cords can be difficult to match up with out seeing the vehicle, due to so many after market parts available. We originally sold a block heater cord, and did not install it. When you came back a week later with your vehicle expressing your concerns, we were then able to match the correct cord accordingly. You were not charged for second block heater cord, you were only charged for the labour to install it. This is to cover the technicians time. We also gave you a $50 in-store credit towards your next servicing to reimburse you for your inconvenience. Unfortunately credits do come with a 12month expiry date. We also understand sometimes life gets busy, that is why 23 months later we were willing to split the difference with you instead of dismissing your concerns all together.

Contact this merchant
Close menu
Subscribe to YP Newsletter